diumenge, 26 de gener del 2014

Cursa Popular de Vilanova 2013

La Cursa Popular de Vilanova ha canviat a format de 5.000. No m’agraden les curses tan curtes però el fet de ser la de casa i fer-se per una causa solidària m’ha fet decidir a participar-hi.
Per motivar-me, esportivament parlant, he decidit convertir-la en un test sobre la distància a veure com va la preparació per les mitges i els 10.000 que espero fer fins el Gener.
Faig la meva inscripció a la botiga Xterra de Vilanova al mòdic preu de 3€ sense, això si, no hi haurà ni samarreta ni classificacions ni premis per als guanyadors, només serà una cursa popular de veritat.
El dia de la cursa és assolellat i calorós. La plaça del mercat és plena de gent de totes les edats i tipologies. 

Està finalitzant la cursa infantil de 1.250m i manquen bastants minuts perquè comenci la “llarga” fet que aprofito per escalfar una mica. Pocs minuts abans de la sortida em dirigeixo, amb la meva dóna, a la Rambla on es situa la línia de sortida que ja és plena de corredors impacients.
 Em situo a primera fila per poder sortir tan ràpid com pugui i espero fer un temps entre 20 i 22 minuts, quan més m’acosti als 20 millor. El primer km intentaré baixar dels 4’/km i a veure si ho aconsegueixo també al segon aprofitant que són en baixada el primer i pla el segon, després no crec que sigui possible tornar-hi ja que la resta és en lleugera pujada i fins a la part final no tornem a baixar.  
A les 11’30 en punt es dona la sortida i arrenco tan ràpid com puc rambla avall.

 Vaig una estona amb el grup capdavanter i quan arribem al pas sota la via em començo a sentir una mica ofegat, miro el garmin i veig que estic anant a 3’30”/km, on vas boig?, em dic, i afluixo una mica cosa que aprofiten per avançar-me uns quants corredors, no tants com seria d’esperar. 

A la fi passo el primer km a 3’47“/km i ara a pel segon. Continuen avançant-me corredors i em costa mantenir un ritme tan viu. Ara anem pel Passeig Marítim i començo a sentir la gola molt seca i la calor es fa notar. Ara arribem al final del passeig i el ritme del segon km és de 4’16”/km, pitjor del que m’esperava. Passem per sota la via i iniciem el tram de pujada pel Camí de Sant Gervasi. És la zona que més puja i em surt un ritme de 4’27”/km. El quart km puja una mica menys però com que vaig al límit em situo al darrera d’un grup de quatre corredors i faig la resta de pujada amb ells sortint-me un ritme de 4’25”/km.
El cinquè km comença pla fins arribar a la part superior de la Rambla i deixo enrere el grup en el que anava. Baixo Rambla avall tan ràpid com em deixen les cames, tinc la gola molt seca i em costa respirar però ja falta poc. 



A 200 metres del fina m’avancen 2 corredors del grup que havia deixat enrere i creuo la línia d’arribada en un temps de 20’25” a un ritme global de 4’12”/km, tot plegat molt satisfactori.
Al final en lloc de l’entrega de premis clàssica, els guanyadors de les curses masculina, femenina i infantil juntament amb l’alcaldessa de Vilanova van fer entrega del xec de 2.451€ recollits a la Mesa d’Entitats que van recollir els diners recaptats per ajudar a les persones desfavorides de la ciutat.



2 comentaris:

  1. Molt bé Xavi,
    Veig que segueixes lluitar amb els millors!
    (tot i que, hauries patit molt menys havent començat una mica més lent :-)

    Però, eh... no va ser fa 3 mesos?? :-)

    ResponElimina
  2. Et va sortir una gran marca, felicitats per la cursa!!

    ResponElimina